Friday, 30 June 2017

ပေယာဂ-မာယာ ဝကၤဘာလို ႂကြယ္ဝတဲ့ အလယ္ေတာရေက်ာင္းႏွင့္ မယ္သီလမေအးစိန္ ( အေဖႀကီးဦးျမခင္၏ ကုထုံး )




လြန္ခဲ့ေသာ ႏွစ္ေပါင္း ၅၀ ခန္႔၌ မေအးစိန္ဟု အမည္ရသည့္ မိန္းမႀကီးတစ္ေယာက္ ရွိခဲ့ဖူး၏။ ထိုမိန္းမႀကီး၏ အမည္သည္ မေအးစိန္ ဟူ၍ ျဖစ္ေသာ္လည္း အမ်ားကမူ "ဓားေအးစိန္" ဟုသာ ေခၚၾကေလ၏။
"ဓားေအးစိန္" ဟူေသာ အမည္နာမအား အလကား ရခဲ့ျခင္းမဟုတ္ ... ။ ရာဇဝင္ဇာတ္ေၾကာင္းျဖင့္ ရခဲ့ျခင္းသာ ျဖစ္သည္။
မေအးစိန္သည္ အိမ္ေထာင္သည္တစ္ဦး ျဖစ္၏။ သားတစ္ေယာက္ႏွင့္ သမီးတစ္ေယာက္လည္း ရွိ၏။ မေအးစိန္၏ ခင္ပြန္းသည္မွာမူ လက္ေၾကာမတင္းေသာ အရက္သမား တစ္ေယာက္ျဖစ္ေလ၏။
တစ္ေန႔တြင္ မေအးစိန္၏ ခင္ပြန္းသည္ အရက္မူးလာၿပီးေနာက္ မေအးစိန္အား ျပႆနာ ရွာေတာ့၏။ ဆဲဆိုႀကိမ္းေမာင္း၏။ မေအးစိန္ကမူ သည္းခံႏိုင္သမွ် သည္းခံရွာ၏။ ဆဲဆို ႀကိမ္းေမာင္း၍ အားမရေသာ ခင္ပြန္းျဖစ္သူသည္ ဓားဆဲြကာ မေအးစိန္အား သတ္မည္ ျဖတ္မည္ စသျဖင့္ ၿခိမ္းေျခာက္လာေလသည္။
ထိုအခါ မေအးစိန္သည္ ထိုင္ေနရာမွ ဆတ္ကနဲ ထ၍ ရပ္လိုက္ၿပီးေနာက္
" ထိုးရဲလို႔လား .. ထိုးရဲလို႔ ဓားကိုင္တာလား ... "
ဆိုကာ ရင္ေကာ့ေပးလိုက္၏။ ေယာက္်ားျဖစ္သူသည္ ေဒါသအေလ်ာက္ ႀကိမ္းေမာင္းျခင္းသာ ျဖစ္သျဖင့္ မထိုးဝံ့ေပ။ မထိုးရက္ျခင္းလည္း ျဖစ္ေကာင္း ျဖစ္ႏိုင္၏။
ထိုအခါ မေအးစိန္သည္ ေယာက္်ားျဖစ္သူ၏ လက္ထဲမွ ဓားအား မရရေအာင္ လုယူၿပီးလွ်င္
"ဓားဆိုတာ ဒီလို ထိုးရဲမွ ကိုင္ရတာဟဲ့ "
ဟု ဆိုကာ ဆတ္ကနဲ ထိုးေလ၏။ ေယာက္်ားျဖစ္သူသည္ လြတ္ေအာင္ ေရွာင္၍ ေျပးရေလ၏။ မေအးစိန္က ေနာက္မွလိုက္ကာ ထိုး၏။ အိမ္နီးနားခ်င္းမ်ား၏ ျဖန္ေျဖမႈေၾကာင့္သာ ေယာက္်ားျဖစ္သူ အသက္ခ်မ္းသာ ရျခင္းျဖစ္ေလ၏။
ထိုအခ်ိန္မွစ၍ မေအးစိန္အား အမ်ားက "ဓားေအးစိန္" ဟု ေျပာင္းလဲ ေခၚေဝၚခဲ့ၾကေလသည္။ ေယာက္်ားျဖစ္သူ သည္လည္း အရက္ျပတ္သြားေလေတာ့၏။
ထိုအျဖစ္အပ်က္မ်ား ျဖစ္ပြားၿပီး မ်ားမၾကာမွီ - မေအးစိန္၏ သားျဖစ္သူသည္ ေမာ္လၿမိဳင္ဘက္မွ အမ်ိဴးသမီးတစ္ေယာက္ႏွင့္ အိမ္ေထာင္က်ခဲ့ေလ၏။
မေအးစိန္သည္ ေဒါသႀကီးသူ ျဖစ္သည့္အေလ်ာက္ ေခြၽးမျဖစ္သူႏွင့္ မ်က္ႏွာေၾကာ မတည့္ေပ။ မၾကာခဏ အခ်င္းမ်ားေလ့ရွိ၏။ ထိုသို႔ အခ်င္းမ်ားသည့္ အခါတိုင္း သားျဖစ္သူသည္ မိခင္ျဖစ္သူ မေအးစိန္ဘက္မွသာ အစဥ္ရပ္တည္ေလ့ရွိ၏။ မေအခ်စ္ေသာ သားပီပီ မယားျဖစ္သူအား ရိုက္ႏွက္ေလ့ ရွိ၏။
ထိုအခါ ေခြၽးမျဖစ္သူသည္ ခင္ပြန္းႏွင့္ ေယာကၡမတို႔ အေပၚ၌ အၿငိဳးအေတး ျဖစ္လာေလ၏။ ထို အၿငိဴးအေတးကို လူမသိေအာင္ ၿမိဳသိပ္လ်က္ လက္စားေျခရန္ အခြင့္အခါေကာင္းအား က်ားေခ်ာင္း ေခ်ာင္းကာ ေစာင့္ဆိုင္းေနေလသည္။
×××××××××××××××××××××××
အသက္အ႐ြယ္ ရလာၿပီျဖစ္ေသာ မေအးစိန္ ေခၚ ဓားေအးစိန္ႀကီးသည္ လူဝတ္ေၾကာင္အား စြန္႔လႊတ္ကာ မယ္သီလရွင္အျဖစ္ သာသနာ႔ေဘာင္သို႔ ဝင္ခဲ့ၿပီျဖစ္၏။
တစ္ေန႔တြင္ ေခြၽးမျဖစ္သူမွ ဖိတ္ၾကားသျဖင့္ မယ္သီလ မေအးစိန္သည္ သားႏွင့္အတူ ေခြၽးမ၏ ေဆြမ်ိဴးမ်ားရွိရာ ေမာ္လၿမိဳင္ဘက္သို႔ လိုက္သြား၏။
ေမာ္လၿမိဳင္သို႔ ေရာက္သည့္အခါ ေခြၽးမျဖစ္သူသည္ မယ္သီလအား ဆြမ္းကပ္၏။ ခင္ပြန္းျဖစ္သူကိုလည္း စားေကာင္း ေသာက္ဖြယ္မ်ားျဖင့္ ေႂကြးေမြး ဧည့္ခံ၏။
ေခြၽးမျဖစ္သူကိုယ္တိုင္ ခ်က္ျပဳတ္ေသာ ဆြမ္းဟင္းမ်ားအား မယ္သီလမေအးစိန္သည္ လြန္စြာ ခံတြင္းေတြ႕ေလ၏။ ထို႔ေၾကာင့္ အဝအၿပဲ စားေသာက္ခဲ့၏။ သားျဖစ္သူသည္လည္း ၎၏ မိန္းမ လက္ရာအား ခ်ီးက်ဴးအား အားရပါးရ စားခဲ့ေလသည္။
သူမ စီစဥ္ထားေသာ အစားအေသာက္မ်ားအား အားပါးတရ စားေသာက္ေနသည့္ ေယာကၡမႏွင့္ ခင္ပြန္းျဖစ္သူကို ၾကည့္လ်က္ မယ္သီလ မေအးစိန္၏ ေခြၽးမျဖစ္သူသည္ ေက်နပ္စြာ ၿပံဴးလိုက္ေလ၏။
ထိုအၿပံဴးသည္ ေကာက္က်စ္ေသာ အၿပံဴးဟု ဆိုခ်င္က ဆိုႏိုင္၏။ ယုတ္မာေသာ အၿပံဳးဟုလည္း ဆိုႏိုင္၏။ စင္စစ္ ထိုအၿပံဴးသည္ ကာလမ်ားစြာ ေအာင့္အီးသည္းခံ ခဲ့ရသည့္ အၿငိွဴးအေတးမ်ားအတြက္ လက္တုန္႔ျပန္လိုက္ေသာ အၿပံဴးသာ ျဖစ္ေလ၏။ ကလဲ့စားအၿပံဴးသာ ျဖစ္ေလ၏။
ေခြၽးမျဖစ္သူသည္ ေအာက္လမ္းဆရာတစ္ေယာက္အား ေငြေပးကာ အပင္း စီရင္ခိုင္းခဲ့၏။ ၾကက္ျမစ္ၾကက္သည္း မ်ားကို ငါးခ်ဥ္သဖြယ္ဖန္တည္းကာ အပင္း စီရင္ထားျခင္း ျဖစ္၏။ ထိုအစာပင္းကို သူမ၏ ခင္ပြန္းႏွင့္ မယ္သီလ မေအးစိန္အား ေႂကြးကာ အပင္းထည့္လိုက္ျခင္း ျဖစ္သည္။
မေအးစိန္၏ သားသည္ ဇနီးသည္ေႂကြးသည့္ ေအာက္လမ္း စီရင္ထားေသာ အစာပင္း မိသြားသည့္ အခ်ိန္မွစ၍ သိသိသာသာ အခ်ိဴးေျပာင္းသြားေလ၏။ ယခင္က အစဥ္သျဖင့္ ဆဲဆိုႀကိမ္းေမာင္း ရိုက္ႏွက္ေနတတ္ေသာ ခင္ပြန္းသည္-သည္ ႏူးညံ့ သိမ္ေမြ႕သြား၏။ မိန္းမျဖစ္သူအနား အခ်ိန္ျပည့္နီးပါး ကပ္ကာ ေခ်ာ့ေမာ့ေနေလေတာ့သည္။
အစာပင္းမိသြားျခင္းေၾကာင့္ စိတ္ေျပာင္းသြားေသာ မေအးစိန္၏ သားျဖစ္သူသည္ မိန္းမ၏ ထမိန္အနားစေလးအား တို႔ကာ ကိုင္ကာျဖင့္ မယားခိုင္းေစသမွ် မျငင္းစတမ္း လုပ္ေပးေနေတာ့၏။
မယ္သီလ မေအးစိန္မွာမူ ေခြၽးမေႂကြးလိုက္သည့္ အစာပင္း မိသြားၿပီးေနာက္ ရက္အနည္းအၾကာတြင္ သူမ၏ ဝမ္းဗိုက္သည္ တျဖည္းျဖည္း ပူထြက္လာ၏။ ကိုယ္ဝန္ရွိသကဲ့သို႔ ပူလာျခင္းျဖစ္၏။ ရက္ပိုင္းအတြင္း ရွစ္လ-ကိုးလ ကိုယ္ဝန္ေဆာင္ထားသည့္ ဗိုက္ႀကီးသည္ ဗိုက္ကဲ့သို႔ ပူထြက္လာျခင္း ျဖစ္သည္။
ထိုဗိုက္ေၾကာင့္ မယ္သီလမေအးစိန္အား အျခားေသာ မယ္သီလရွင္မ်ားမွ သံသယ ဝင္လာၾက၏။ ကဲ့ရဲ႕ၾက၏။ ရႈတ္ခ် အျပစ္တင္ၾက၏။ မယ္သီလမေအးစိန္သည္ အရွက္တကဲြ ျဖစ္ရေလသည္။
ထို႔အျပင္ ယင္ေကာင္ႏွင့္ ခပ္ဆင္ဆင္တူေသာ အရွည္တစ္လကၼခန္႔ရွိသည္ အမ်ိဴးအမည္မသိ အေကာင္ ႏွစ္ေကာင္သည္ မယ္သီလမေအးစိန္ ခႏၶာကိုယ္အနီးသို႔ မၾကာခဏ ေရာက္လာတတ္၏။ မေအးစိန္အနီးတြင္ တြန္႔ကာ တြန္႔ကာျဖင့္ ပ်ံဝဲေနတတ္၏။
ထိုအေကာင္ ႏွစ္ေကာင္ ေရာက္လာသည္ႏွင့္ မယ္သီလ မေအးစိန္သည္ မ်က္ျဖဴလန္ကာ 'တက္'ေလသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ မယ္သီလ မေအးစိန္သည္ ထိုအေကာင္မ်ား ေရာက္လာမည္ကို အစဥ္သျဖင့္ ထိတ္လန္႔ေနရေလ၏။ ေရာက္လာတိုင္းလည္း မ်က္ျဖဴလန္ကာ 'တက္' ရသည္ခ်ည္း ျဖစ္သည္။
မယ္သီလမေအးစိန္သည္ သူမခံစားေနရေသာ ေဝဒနာမ်ားအား ဆရာဝန္မ်ားႏွင့္ ကုသ၏။ မထူးျခားေပ။ ျမန္မာဗိေႏၶာဆရာမ်ားျဖင့္လည္း ကုသ၏။ မထူးျခားေပ။ ပေယာဂဆရာမ်ားျဖင့္လည္း ကုသျပန္၏။ အလားတူ ထူးျခားလာျခင္း မရွိခဲ့ေျခ .... ။
ဆရာအမ်ိဴးမ်ိဴး ေဆးအမ်ိဴးမ်ိဴးျဖင့္ ကုသျခင္း ခံယူခဲ့ေသာ္လည္း မယ္သီလ မေအးစိန္၏ ဗိုက္ႀကီးသည္ ပူၿမဲပူေနေလ၏။ အေကာင္ ႏွစ္ေကာင္ ေရာက္လာတိုင္း တက္ၿမဲတက္ေနေလသည္။ ထိုေဝဒနာမ်ားအား မယ္သီလမေအးစိန္သည္ တစ္ႏွစ္ႏွင့္ရွစ္လတိုင္တိုင္ မခ်ိမဆန္႔ ခံစားခဲ့ရရွာသည္။
ထို႔ေၾကာင့္ မေအးစိန္သည္ သူမကိုသူမ ေသလူအျဖစ္ သေဘာထားလိုက္ကာ ေသမည့္အခ်ိန္ကိုသာ ေစာင့္စားေနရွာေလ၏။
မိတ္ေဆြတစ္ေယာက္၏ ဆက္သြယ္ေပးမႈေၾကာင့္ မယ္သီလမေအးစိန္၏ ေဝဒနာအား ကယ္တင္ ကုသေပးမည့္ ဆရာတစ္ဦး ေရာက္လာေလ၏။ ထိုဆရာသည္ကား ေ႐ႊရင္ေက်ာ္ ဣစ ၦာသယ မဟိဒၶိ ေစဂိုဏ္းမွ အေဖႀကီးဦးျမခင္ ျဖစ္ေလသည္။
အေဖႀကီးဦးျမခင္သည္ မယ္သီလမေအးစိန္အား ေစ့စပ္စြာ စမ္းသပ္ေပး၏။ ထိုအခါ မေအးစိန္၌ ေအာက္လမ္းတိုက္၊ ေအာက္လမ္းပင္း မိေနေၾကာင္း သိရေလ၏။ ထို႔ျပင္ မယ္သီလမေအးစိန္ ေနထိုင္ေနသည့္ ဇရပ္အား သိမ္းပိုက္လိုသည့္ အျခားမယ္သီလရွင္တစ္ပါးသည္ ေက်ာင္းထိုင္ဆရာေတာ္အား အကူအညီေတာင္းခဲ့သည္ ဆို၏။ ထိုဆရာေတာ္သည္ ၎ႏွင့္သိႂကြမ္းေသာ ေျမနီကုန္းဘက္ရွိ သကၤန္းဝတ္ကာ ဘုန္းႀကီးအသြင္ ဟန္ေဆာင္ထားေသာ ေအာက္လမ္းဆရာအား အကူအညီေတာင္းကာ အင္းခ်ပ္ျဖင့္ ဇရပ္တိုက္ တိုက္ထားေၾကာင္းလည္း စမ္းသပ္ရင္း သိရျပန္၏။
ထို႔အျပင္ မယ္သီလမေအးစိန္အား ၾကည့္မရသည့္ စုန္းပညာတတ္ကြၽမ္းသည့္ အမည္ခံမယ္သီလရွင္ တစ္ပါးမွလည္း စုန္းတိုက္ တိုက္ထားေၾကာင္း စမ္းသပ္ သိရွိရျပန္သည္။
အေဖႀကီးဦးျမခင္မွ အနံ႔ေပး စမ္းသပ္ရန္အတြက္ မယ္သီလမေအးစိန္၏ လက္ခုံအား
"ဟဲ့ .. မူလျပန္"
ဟု အမိန္႔ေပးလိုက္ရာ မေအးစိန္၏ ပါးစပ္မွ
"ဖယ္စမ္းပါ"
ဟူေသာ ေယာက္်ားအသံ ၾသၾသႀကီးသည္ ထူးဆန္းစြာ ထြက္ေပၚလာ၏။ မေအးစိန္အား ျပဳစားထားသည့္ စဲြရင္းတိုင္း ေအာက္လမ္းဆရာသည္ မေခၚဘဲႏွင့္ ပူးကပ္လာျခင္းျဖစ္သည္။ အေဖႀကီးဦးျမခင္က
"တယ္သတၱိေကာင္းတဲ့ ေကာင္ပါလား ... ငါမေခၚဘဲ ဝင္လာရေအာင္ မင္းက ဘာမို႔လဲကြ"
ဟုဆိုကာ အစဲြ၏ မ်က္ႏွာအား လက္ျဖင့္ ေဖ်ာင္းကနဲ ေနေအာင္ ျဖတ္ရိုက္လိုက္ရာ အစဲြသည္ အေနာက္သို႔ လန္က်သြားေလ၏။
"မင္း .. ငါ့အေၾကာင္း သိၿပီလား "
ဟုေမးရာ ပူးေနေသာ ေအာက္လမ္းက သိၿပီျဖစ္ေၾကာင္း
ေခါင္းညိမ့္ျပ၏။
ကဲ.. ေဟ့ေကာင္ ငါ့ကို ဘာလုပ္မွာလဲ၊ ေျပာစရာရွိတာ ျမန္ျမန္ေျပာ.. ငါအခ်ိန္မရွိဘူးကြ"
ဟုေမးရာ ေအာက္လမ္းသည္ မည္သို႔မွ် ခြန္းတုန္႔ျပန္ျခင္း မရွိသျဖင့္ နဖူးအား လက္ျဖင့္ပုတ္ကာ ထုတ္လိုက္ရာ ထြက္သြားေလ၏။
အစဲြထြက္သြားသည့္အတြက္ ျပန္သတိလည္လာေသာ မယ္သီလမေအးစိန္အား
"ေတြ႕တဲ့အတိုင္းပဲ ဆရာေလးေရ၊ တိုက္ထားတာက စုံေနတာပဲလား၊ ေအာက္လမ္းတိုက္ ေအာက္လမ္းပင္း၊ အင္းတိုက္ ေျမတိုက္ ဇရပ္တိုက္၊ စုန္းအတိုက္ .. ဒါေတြ ရွိေနလို႔ ဆရာေလး ဒီလိုဒုကၡေတြ ခံေနရတာ"
ဟု အေဖႀကီးဦးျမခင္က ရွင္းျပရာ မယ္သီလမေအးစိန္က
"ကယ္ႏိုင္ရင္ ကယ္ပါဦး ဆရာႀကီးရယ္၊ အားကိုးပါတယ္ ေပ်ာက္ေအာင္ကုေပးပါ "
ဟု ေတာင္းပန္ေလေတာ့သည္။
"ေကာင္းၿပီ၊ ဆရာေလး သေဘာတူရင္ ကုေပးမယ္၊ ကုသတဲ့အခါ အုန္းငွက္ေပ်ာ အစုံအလင္ ကုပဲြ-ငါးပဲြ ထိုးရမယ္၊ တစ္ပဲြကို ေငြတစ္ရာစီ ထည့္ရမယ္၊ ဒါကိုေရာ သေဘာတူရဲ႕လား"
ဟု ေမးလိုက္ရာ မယ္သီလမေအးစိန္က
"ဆရာေလးလဲ ဒီေဝဒနာ ခံရတဲ့အခ်ိန္ကစၿပီး ဟိုဆရာ ေကာင္းတယ္ဆို ကုၾကည့္လိုက္.. ဒီဆရာ ေကာင္းတယ္ဆို ကုၾကည့္လိုက္၊ ဟိုေဆးစားလိုက္ ဒီေဆးစားလိုက္နဲ႔ .. ေငြအေတာ္ကုန္လွပါၿပီ ဆရာႀကီးရယ္.. ၊ ေငြငါးရာေတာ့ မတတ္ႏိုင္လို႔ပါ၊ ကန္ေတာ့ပဲြ သုံးပဲြနဲ႔ ေငြသုံးရာ လႈပါမယ္ "
ဟု ေျပာလာသျဖင့္ အေဖႀကီးဦးျမခင္မွ လက္ခံေပးလိုက္၏။
ေနာက္တစ္ေန႔တြင္ စတင္ကုသရာ စဲြရင္းတိုင္းျဖစ္ေသာ သကၤန္းဝတ္ကာ ဘုန္းႀကီးအျဖစ္ ဟန္ေဆာင္ထားသည့္ ေအာက္လမ္းဆရာသည္ ဝင္ပူးလာေလ၏။
ဝင္ပူးလာေသာ စဲြရင္း-ေအာက္လမ္းသည္ အျပင္၌ အေယာင္ေဆာင္ ဘုန္းႀကီးတစ္ပါး ျဖစ္သျဖင့္ ၎ဝင္ပူးေနေသာ မယ္သီလမေအးစိန္၏ ဝတ္ရုံအနားစအား မကာ-မကာျဖင့္ မူလျပန္ျပေလ၏။ ၎သည္ ဘုန္းႀကီးျဖစ္ေၾကာင္း မူလျပန္ျပျခင္းျဖစ္၏။ ထိုအရာကို အေဖႀကီးဦးျမခင္မွ ရိပ္မိ၏။ သို႔ေသာ္ မသိခ်င္ေယာင္ေဆာင္ကာ
"အခုဝင္လာတာ မိန္းမလား .. အေျခာက္လားကြ "
ဟု ေမးကာ စိတ္ဆြလိုက္ေလရာ အစဲြသည္ ေဒါသသံႀကီးျဖင့္
"ငါ.. ဘုန္းႀကီးကြ"
ဟု ျပန္ေျဖေလသည္။ စင္စစ္ ဝင္လာေသာ အစဲြသည္ အျပင္ေလာက၌ သကၤန္းဝတ္ကာ ဘုန္းႀကီးအျဖစ္ ဟန္ေဆာင္ထားေသာ္ျငား ၎သည္ မိစ ၦာစိတ္ရွိေသာ ေအာက္လမ္းဆရာတစ္ဦးသာ ျဖစ္ေလ၏။
ေဒါသႀကီး၍ ေခါင္းမာလြန္းေသာ ဘုန္းႀကီးေအာက္လမ္း ဘုန္းႀကီးေအာက္လမ္း ဆရာသည္ ေနာက္ဆုံး၌ ေ႐ႊရင္ေက်ာ္ ဣစ ၦာသယ မဟိဒၶိေစပညာ၏ အစြမ္းကို မယွဥ္ႏိုင္ဘဲ လက္ေျမႇာက္ အရႈံးေပးရေလ၏။ အေဖႀကီးဦးျမခင္သည္လည္း လိုအပ္ေသာ ကုသမႈမ်ား ျပဳလုပ္ေပးကာ ထိုေက်ာင္းဇရပ္မွ ျပန္လာခဲ့သည္။
ထိုေက်ာင္းဇရပ္မွ အေဖႀကီးဦးျမခင္ ထြက္လာၿပီး အခ်ိန္အနည္းငယ္အၾကာတြင္ မယ္သီလမေအးစိန္ ေနထိုင္ရာ ေဘးကပ္လ်က္ရွိဇရပ္မွ မယ္သီလရွင္တစ္ပါး ႂကြလာ၏။ မေအးစိန္ စားရန္ဟုဆိုကာ ပိႏၷဲသီးမ်ား လာေပးျခင္းျဖစ္၏။ အစားမက္ေသာ မယ္သီလ မေအးစိန္သည္ ထိုပိႏၷဲသီးမ်ားအား အားရပါးရ စားေလေတာ့သည္။ ႂကြလာေသာ မယ္သီလရွင္သည္ မေအးစိန္အား အေမာေျပေသာက္ရန္ ေသာက္ေရကို ကိုယ္တိုင္ခပ္ကာ တိုက္ျပန္၏။ မေအးစိန္ကလည္း ထိုေရကို တဂ်ိဳက္ဂ်ိဳက္ ေသာက္ခ်လိုက္ေလသည္။
ေနာက္တစ္ေန႔ မနက္တြင္ အေဖႀကီးဦးျမခင္သည္ ၎၏အိမ္၌ ထိုင္ေနရင္း မယ္သီလမေအးစိန္ အေၾကာင္းအား စဥ္းစားမိေလသည္။ ထိုသို႔ စဥ္းစားမိသည့္အခါ အေဖႀကီး၏ စိတ္ထဲ၌ မသိုးမသန္႔ ျဖစ္သကဲ့သို႔ ခံစားလာရ၏။ တစ္စုံတစ္ခုအား သံသယ ဝင္မိသလိုလို မသကၤာသလိုလို ခံစားလာရျခင္းဟု ဆို၏။ ထို႔ေၾကာင့္ မယ္သီလမေအးစိန္ရွိရာ ဇရပ္သို႔ ထပ္မံသြားေရာက္ခဲ့ေလသည္။
ဇရပ္သို႔ ေရာက္သည့္အခါ ငူငူငိုင္ငိုင္ ျဖစ္ေနေသာ မယ္သီလမေအးစိန္အား ေတြ႕ရ၏။ ထို႔ေၾကာင့္ အေဖႀကီးဦးျမခင္မွ ထပ္မံစမ္းသပ္ၾကည့္ရာ ႐ြာသူအတိုက္ မိေနေၾကာင္း သိရေလ၏။ ယမန္ေန႔က ပိႏၷဲသီးလာေႂကြးေသာ မယ္သီလရွင္မွ ပိႏၷဲသီးအား စုန္းအတတ္ျဖင့္ စီရင္ကာ အစာပင္းထည့္လိုက္ျခင္း ျဖစ္သည္။
အေဖႀကီးဦးျမခင္သည္ မယ္သီလမေအးစိန္အား ဂရုဏာေဒါသျဖင့္
"ဆရာေလးရယ္.. ခင္ဗ်ားလဲ အေတာ္ကို အစားမက္တာပဲကိုး .. ေနာက္ကို ဆင္ျခင္ပါ "
ဟု အျပစ္တင္ေျပာဆိုၿပီးေနာက္ မိေနေသာ ႐ြာသူအတိုက္ကို ကုသေပးရျပန္သည္။
႐ြာသူအတိုက္အား ကုသေပးၿပီးေနာက္ ေနာက္ထပ္ အတိုက္ပေယာဂတစ္ခု ျဖစ္လာျပန္၏။ မယ္သီလ မေအးစိန္၏ သမီးသည္ ထိုဇရပ္၌ပင္ မိခင္ႏွင့္ အတူေန၏။ ထိုမိန္းခေလး၌ ယခင္ကတည္းက သိုက္စက္ရွိေန၏။ ေ႐ႊရင္ေက်ာ္ ဣစ ၦာသယ မဟိဒၶိေစ ပညာအား ယွဥ္ႏိုင္စြမ္း မရွိေသာ ေအာက္လမ္းဆရာ ဘုန္းႀကီးႏွင့္ ႐ြာသူ မယ္သီလရွင္တို႔ ပူးေပါင္းကာ မေအးစိန္၏ သမီး၌ ရွိေနေသာ သိုက္စက္အား အကူအညီယူ၍ ေႏွာက္ယွက္ၾကျခင္းျဖစ္သည္။
ထိုအတိုက္ေၾကာင့္ မေအးစိန္၏ သမီးသည္ ဝုန္းဒိုင္းႀကဲ ေသာင္းက်န္းလာသျဖင့္ အေဖႀကီးဦးျမခင္မွ သြားေရာက္ကာ ရွင္လင္းကုသေပးရျပန္သည္။
သိုက္စဲြသည္ ဝင္ပူးလာ၏။ အမ်ိဴးသားတစ္ေယာက္ဟု ဆို၏။ ၎၏အမည္မွာ ေမာင္ဝဏၰဟု ေျပာ၏။ ကာယကံရွင္အား ထပ္မံ မေႏွာက္ယွက္ရန္ အေဖႀကီးဦးျမခင္မွ ၎အား " ကြၽန္ေတာ္ ေမာင္ဝဏၰသည္ ယေန႔မွစ၍ -------- သမီး၊ မ-------- အား ......... " အစခ်ီ၍ သစၥာဆိုခိုင္းရာ ဝင္ေနေသာ သိုက္စဲြမွ အသာတစ္ၾကည္ပင္ သစၥာဆို၏။ ထိုေရကို ေသာက္၏။ ထို႔ေနာက္ ျပန္ထြက္သြားေလ၏။
သိုက္စဲြထြက္သြားေသာ္လည္း အေဖႀကီးဦးျမခင္၏ စိတ္၌ တစ္စုံတစ္ခုအား မတင္မက် ျဖစ္ေနေလ၏။ ထို႔ေၾကာင့္ ထိုသိုက္စဲြအား ျပန္ေခၚသြင္းရာ ခ်က္ျခင္းပင္ ဝင္လာ၏။ အေဖႀကီးဦးျမခင္မွ ထိုသိုက္စဲြအား "ကြၽန္မသည္ ယေန႔မွစ၍ ..... " ဟူကာ ကြၽန္ေတာ္အစား ကြၽန္မဟူ၍ နာမ္စားေျပာင္း၍ သစၥာဆိုခိုင္းလိုက္ရာ ပထမအႀကိမ္ ကြၽန္ေတာ္ဟူ၍ ဆိုခိုင္းစဥ္က အလြယ္တကူ လိုက္ဆိုခဲ့ေသာ သိုက္စဲြသည္ ကြၽန္မဟု ဆိုခိုင္းသည့္အခါ မဆိုေတာ့ပဲ အ-ထစ္၊အ-ထစ္ လုပ္ေနေလေတာ့သည္။
စင္စစ္ သိုက္စဲြသည္ အမ်ိဴးသမီးတစ္ဦးသာျဖစ္၏။ သူမကိုယ္သူမ ေမာင္ဝဏၰဟုဆိုကာ အမ်ိဴးသားသဖြယ္ ဟန္ေဆာင္လွည့္စားကာ သစၥာကို ညာ၍ ဆိုသြားျခင္း ျဖစ္သည္။ ပေယာဂ၏ မာယာ အလွည့္တစ္ခု ျဖစ္၏။
ထိုအစဲြသည္လည္း အေဖႀကီးဦးျမခင္၏ ကုသေပးမႈေၾကာင့္ ေပ်ာက္ကင္းခဲ့ေလ၏။
မယ္သီလမေအးစိန္သည္လည္း က်မ္းက်မ္းမာမာျဖင့္ စိတ္ခ်မ္းသာစြာ ေနႏိုင္သြားၿပီ ျဖစ္၏။ ရက္သတၱပါတ္ အနည္းငယ္အၾကာတြင္ မေအးစိန္၏ ဇရပ္အား အပိုင္ဆီးလိုသည့္ အျခားမယ္သီလရွင္တစ္ပါး ေရာက္လာျပန္သည္။ ထိုမယ္သီလရွင္မွ မေအးစိန္ ဇရပ္တြင္ မယ္ေတာ္ႀကီးဂမုန္းပင္ ထားရန္အႀကံေပး၏။ မေအးစိန္မွ လက္ခံသည့္အတြက္ ပန္းအိုးတြင္ က်က်နန စိုက္ထားေသာ မယ္ေတာ္ႀကီးဂမုန္းပင္အား ထိုမယ္သီလရွင္မွ ယူလာေပးေလသည္။
ရိုးအလြန္းလွသည့္ မယ္သီလမေအးစိန္သည္ ဘုရားစင္ႏွင့္ တစ္ေျပးညီ စင္ထိုးကာ ထိုပန္းအိုးအား တေလးတစား တင္ထားေလ၏။
မေအးစိန္၏ အေျခအေနအား အကဲခတ္ရန္ ေရာက္လာေသာ အေဖႀကီးဦးျမခင္သည္ ထိုဇရပ္သို႔ ေရာက္ေသာအခါ ၎၏ႏွာေခါင္း၌ ဆႏြင္းနံ႔လိုလို စိမ္းေ႐ႊေ႐ႊ အနံ႔တစ္ခု ရေနသျဖင့္ မသကၤာျဖစ္မိ၏။ ေခါင္းထဲ၌ မူးကနဲ မိုက္ကနဲ ျဖစ္ျဖစ္လာ၏။ ထို႔ျပင္ မယ္ေတာ္ႀကီးဂမုန္းပင္အား ၾကည့္လိုစိတ္သည္ မၾကာခဏ ျဖစ္ျဖစ္ေနသျဖင့္ ပို၍ မသကၤာျဖစ္လာမိ ေလသည္။
ထို႔ေၾကာင့္ မေအးစိန္အား ထပ္မံစမ္းသပ္ၾကည့္ရာ အစိမ္းတိုက္ မိျပန္ေလ၏။ မယ္ေတာ္ႀကီးဂမုန္း စိုက္ထားေသာ ပန္းအိုးအတြင္း ေအာက္လမ္း အတတ္ျဖင့္ စီရင္ျပီး မေအးစိန္အား အစိမ္းတိုက္ တိုက္ထားျခင္းျဖစ္သည္။ ရိုးအလြန္းသျဖင့္ လူတကာအေပၚ ယုံၾကည္စိတ္ လြန္ကဲလြန္းလွသည့္ မယ္သီလမေအးစိန္အား
"ခင္ဗ်ားဗ်ာ ... ေတာ္ေတာ္ အသုံးမက်တဲ့ မိန္းမ "

ခင္ဗ်ားဗ်ာ ... ေတာ္ေတာ္ အသုံးမက်တဲ့ မိန္းမ "
ဟုပင္ အေဖႀကီးဦးျမခင္မွ အျပစ္တင္မိေလသည္။
ထိုအစိမ္းတိုက္အား ရွင္းလင္းကုသေပးရ ျပန္၏။ အစိမ္းတိုက္-တိုက္ထားေသာ မယ္ေတာ္ႀကီးဂမုန္းပင္ ထည့္ထားသည့္ ပန္းအိုးအား အေဖႀကီးဦးျမခင္မွ အမိန္႔ေတာ္ျပန္ကာ ေပါက္ခဲြျပစ္လိုက္ေလ၏။
နည္းအမ်ိဴးမ်ိဴးျဖင့္ ႀကံၾကေသာ္လည္း ေအာင္ျမင္ျခင္း မရွိၾကသည့္ ေအာက္လမ္းဆရာ ဘုန္းႀကီးႏွင့္ ႐ြာသူ မယ္သီလရွင္တို႔သည္ အျခား ဘုန္းႀကီးတစ္ပါးအား အကူအညီေတာင္းကာ မယ္သီလမေအးစိန္အား အေကာက္ႀကံၾကျပန္၏။ မေအးစိန္ေနထိုင္ရာ ဇရပ္အား မရမျခင္း တိုက္ေနၾကျခင္း ျဖစ္သည္။
အခ်ိန္တစ္လခန္႔အၾကာတြင္ မေအးစိန္ ေနထိုင္ရာ ဇရပ္သို႔ ဘုန္းႀကီးငယ္တစ္ပါး ႂကြလာေလ၏။ ထိုဘုန္းႀကီးသည္ လြန္စြာ သပၸာယ္ဖြယ္ ေကာင္းလွသည့္ ဒကၡိဏသာခါ ဆင္းတုေတာ္ တစ္ဆူအား မယ္သီလမေအးစိန္ ကိုးကြယ္ရန္ လႈဒါန္းရာ မေအးစိန္မွ အားရဝမ္းသာ လက္ခံလိုက္၏။ အလႈရွင္ ဘုန္းႀကီေလး ျပန္ႂကြသြားသည့္အခါ ထိုဆင္းတုေတာ္အား ဘုရားစင္ေပၚတင္ကာ ကိုးကြယ္ ပူေဇာ္ထားေလ၏။
ထိုေန႔မွစကာ မေအးစိန္ေနသည့္ ဇရပ္၌ သရဲေျခာက္ေလေတာ့၏။ ပေလကပ္ပုဆိုး ဝတ္ကာ ဟိုမွသည္သို႔ ေလွ်ာက္ျပေနသည့္ သရဲအား မယ္သီလ မေအးစိန္ ျမင္ေနရေလ၏။ မေအးစိန္သည္ လြန္စြာ ေၾကာက္႐ြ႕ံကာ ထိုဇရပ္၌ မေနဝံ့ေအာင္ ျဖစ္လာ၏။ ထို႔ေၾကာင့္ အေဖႀကီးဦးျမခင္အား ထပ္မံ ပင့္ဖိတ္ရျပန္၏။
အေဖႀကီးဦးျမခင္မွ စမ္းသပ္ၾကည့္ရာ ဘုန္းႀကီးေလး ယူေဆာင္လာေသာ ဆင္းတုေတာ္၌ အစိမ္းတိုက္ ရွိေနေၾကာင္း ေပၚလာ၏။ ထိုဆင္းတုေတာ္အား စစ္ေဆးၾကည့္ရာ အတြင္း၌ အင္းခ်ထားေသာ လူေသအရိုးအား ေတြ႕ရေလသည္။ ဇရပ္အတြင္း မေအးစိန္ မေနရဲေစရန္ အစိမ္းေသ၏ လက္ဖ်ံရိုးအား အင္းခ်ၿပီး ဆင္းတုေတာ္အတြင္းထည့္ကာ အစိမ္းတိုက္ တိုက္ထားျခင္း ျဖစ္သည္။ အေဖႀကီးဦးျမခင္သည္ ေ႐ႊရင္ေက်ာ္ ဣစ ၦာသယ မဟိဒၶိေစပညာ၏ အစြမ္းျဖင့္ အစိမ္းတိုက္အား ကုသရွင္းလင္းၿပီးေနာက္ ထိုဆင္းတုေတာ္အား ဇရပ္ႏွင့္ေဝးရာ၌ ထားျပစ္ရ၏။
ထိုအျဖစ္အပ်က္မ်ား ျဖစ္ပြားၿပီးေနာက္ တစ္လခန္႔ အၾကာတြင္ မေအးစိန္၏ ဇရပ္သို႔ ဧည့္သည္ အမ်ိဴးသား တစ္ဦး လာေရာက္တည္းခို၏။ ထိုသူသည္ မယ္သီလ မေအးစိန္ႏွင့္ အတူေနေသာ မယ္သီလရွင္၏ သူငယ္ခ်င္းျဖစ္သူ တစ္ေယာက္၏ ေမာင္ေတာ္စပ္သည္ ဆို၏။ အညာဘက္တြင္ ေန၏။ အညာဘက္မွ ေဆး႐ြက္ႀကီးမ်ား သယ္ေဆာင္လာကာ ေအာက္ျပည္ ေအာက္႐ြာတြင္ ျပန္လည္ေရာင္းခ်ျခင္း ျဖစ္၏။
ရက္အနည္းငယ္ အၾကာတြင္ ထိုဧည့္သည္ ျပန္သြား၏။ သို႔ရာတြင္ ထိုဧည့္သည္၏ လြယ္အိတ္ငယ္သည္ ဇရပ္၌ က်န္ရစ္ခဲ့၏။ မယ္သီလမေအးစိန္သည္ ငိုငိုရယ္ရယ္ျဖင့္ မက်န္းမမာ ျဖစ္လာျပန္သည္။ အေဖႀကီးဦးျမခင္အား ပင့္ရျပန္၏။ စမ္းသပ္ၾကည့္ေသာအခါ အင္းတိုက္ တိုက္ထားေၾကာင္း ေပၚလာျပန္သည္။
အေသးစိတ္ စစ္ေဆးၾကည့္ရာ အညာသားဧည့္သည္ က်န္ခဲ့ေသာ လြယ္အိတ္ထဲ၌ ေဆး႐ြက္ႀကီးမ်ားၾကား ေရာညႇပ္ထားသည့္ အင္းတိုက္အား ေတြ႕ရေလ၏။ ထိုအင္း၌ ဘီလူးပုံ ေလးပုံေရးဆဲြထားၿပီး " ရူးေစ၊ ေသေစ၊ ပ်က္ေစ၊ ထြက္ေစ " ဟု ေရးထား၏။ ေအာက္လမ္းဆရာ ႏွင့္ ႐ြာသူတို႔ ပူးေပါင္းကာ အင္းျဖင့္ လွည့္၍ တိုက္လိုက္ေသာ အင္းတိုက္ျဖစ္ေလသည္။ ထိုအင္းတိုက္အား အေဖႀကီးဦးျမခင္မွ ရွင္းလင္းကုသ ေပးရျပန္သည္။
အင္းတိုက္အား ကုသေပးၿပီးေနာက္ မယ္သီလ မေအးစိန္သည္ အေႏွာက္အယွက္ ကင္းသြားေလ၏။ သို႔ေသာ္ သုံးလခန္႔အၾကာတြင္ ေဖာက္လာျပန္၏။ ထိုသတင္းကိုၾကားရေသာ အေဖႀကီးဦးျမခင္သည္ မေအးစိန္၏ အေျခအေနအား လာေရာက္ အကဲခတ္ခဲ့၏။ ထိုအခါ မယ္သီလမေအးစိန္သည္ မ်က္စိကလယ္ကလယ္ႏွင့္ ေတာင္ၾကည့္လိုက္ ေျမာက္ၾကည့္လိုက္ ကနာမၿငိမ္ျဖစ္ေနေၾကာင္း ေတြ႕ရျပန္ေလသည္။
အေဖႀကီးမွ "ဟဲ့... မူလျပန္စမ္း" ဟု အမိန္႔ေပးလိုက္ရာ မယ္သီလမေအးစိန္၏ ခႏၶာကိုယ္သည္ တဆတ္ဆတ္ တုန္ခါလွ်က္ အစဲြဝင္ေရာက္လာေလ၏။ ထိုအစဲြမွ
"က်ဳပ္က ဘုန္းႀကီးပါ ဒကာႀကီး.. ဒီေတာရေက်ာင္းရဲ႕ မူလပထမ ေက်ာင္းထိုင္ဆရာေတာ္ ျဖစ္ခဲ့သူပါ "
ဟု ေျပာေလရာ အေဖႀကီးဦးျမခင္သည္ အံ့ၾသသြားရ ေလသည္။
"ေဟာဒီ ေက်ာင္းတိုက္ႀကီးက ႀကီးလဲႀကီး ေျမေနရာလဲ က်ယ္လြန္းေတာ့ ေလာဘစိတ္နဲ႔ အပိုင္စီးခ်င္တဲ့ ကိုယ္ေတာ္တစ္ပါးက ေအာက္လမ္းဆရာနဲ႔ ေပါင္းတိုက္လို႔ က်ဳပ္ ပ်ံလြန္ေတာ္မူခဲ့ရတာ ..... ၊ က်ဳပ္ ဝိဉာဥ္ကိုလဲ ေအာက္လမ္းဆရာက ခ်ဳပ္ထားေတာ့ မကြၽတ္ႏိုင္ဘူးေလ၊ သရဲႀကီးဘဝနဲ႔ ေနရတာ ၾကာခဲ့ပါပေကာလား ၊ အခုလဲ က်ဳပ္ကို ခ်ဳပ္ထားတဲ့ ေအာက္လမ္းဆရာက ခိုင္းလို႔ မယ္သီလမေအးစိန္ကို ျပဳစားရတာပါ ဒကာႀကီး "
ဟု သရဲႀကီးတျဖစ္လဲ ေက်ာင္းထိုင္ဆရာေတာ္မွ ရွင္းျပေလသည္။ အေဖႀကီးဦးျမခင္သည္ ထိုသရဲစဲြအား ကုသေပးရျပန္၏။
အလယ္ေတာရေက်ာင္းသည္ ေက်ာင္းဝန္း က်ယ္သေလာက္ ပေယာဂႂကြယ္လြန္းသည့္ ေနရာဆိုး တစ္ခုျဖစ္ေလ၏။ ထိုေက်ာင္းဝန္းထဲရွိ မယ္သီလရွင္ အႀကီးအကဲအား အျခားမယ္သီလတစ္ပါးမွ ေသာက္ေရ လာကပ္၏။ မယ္သီရွင္ႀကီးမွ မေသာက္လိုေသး၍ ျငင္းလိုက္၏။ ထိုေရကို အနီးရွိ မယ္သီလတစ္ပါးမွ ယူေသာက္လိုက္ရာ ခဏအၾကာတြင္ စိတ္လြတ္ကာ ရူးသြပ္သြားေလ၏။ ထိုအစဲြကိုလည္း အေဖႀကီးဦးျမခင္မွ ကုသေပးရျပန္သည္။
ထို႔အျပင္ ထိုေတာရေက်ာင္းဝန္းအတြင္း၌ ေခြး အလြန္ေပါ၏။ မၾကာခဏ ကိုက္ေလ့ရွိ၏။ အကိုက္ခံရသူသည္ မ်ားမၾကာမွီ ေသဆုံးရေလသည္။ ဤသို႔ျဖစ္ျခင္းအား ေခြးတိုက္ဟု ေခၚ၏။ ထိုအတိုက္မ်ားကိုလည္း အေဖႀကီးဦးျမခင္မွပင္ ရွင္းလင္းေပးခဲ့ရျပန္သည္။
စင္စစ္ အလယ္ေတာရေက်ာင္းတည္ရွိရာ ေျမသည္ မသန္႔ေသာေျမေနရာျဖစ္၏။ ေျမပုပ္ျဖစ္၏။ ေျမယုတ္ ေျမဆိုး ျဖစ္၏။ ဤသို႔ေသာ ေျမမ်ိဴးသည္ ေအာက္လမ္း မိစ ၦာ၊ စုန္း၊ကေဝ တေစ ၦသရဲတို႔ အလြယ္တကူ အတိုက္ ျပဳလုပ္ႏိုင္ေၾကာင္း၊ အတိုက္ တစ္ခုၿပီးတစ္ခု ျပဳလုပ္ေလ့ရွိေၾကာင္းကို အေဖႀကီးဦျမခင္မွ ရွင္းျပခဲ့ေလသည္။

NetSay (13/01/2017)

( အထက္ပါဇာတ္လမ္းအား အေဖႀကီးဦးျမခင္ မိန္႔ၾကားခဲ့သည္ ကုထုံးၾသဝါဒအား ကိုးကားကာ ျပန္လည္ေရးသား တင္ျပျခင္း ျဖစ္ပါသည္ )


No comments:

Post a Comment